PMM

Bencinski avti po predlogu evropske komisije tudi po letu 2035, kakšne so omejitve?

Po predlogu EK bo prodaja bencinskih avtomobilov mogoča tudi po letu 2035, a le, če bodo delovali na sintetična goriva in bodo hkrati opremljeni s tehnologijo, ki bo preprečevala uporabo klasičnih goriv.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

21.03.2023 00:00
Dopolnjeno: 21.03.2023 15:54
Čas branja: 2 min
Bencinski avti po predlogu evropske komisije tudi po letu 2035, kakšne so omejitve?
Predloga o uporabi sintetičnih goriv tudi po letu 2035 so najbolj veseli proizvajalci športnih vozil, kot je Porsche, saj bodo tako lahko ohranili bencinski zvok in značaj ikon, denimo porscheja 911. Foto: Porsche

Evropska komisija (EK) se je, po poročanju Reutersa, odzvala na predloge ministrov Nemčije, Italije in Češke, ki so minuli teden v Bruslju nasprotovali zakonu o odpravi klasičnih motorjev po letu 2035 in predlagali, da EU dovoli bencinske motorje na sintetična oziroma e-goriva z nevtralnim ogljičnim odtisom.

Komisija je pripravila predlog, ki dovoljuje prodajo avtomobilov z bencinskim motorjem tudi po letu 2035, a le, če bodo te poganjala sintetična goriva. Predlog po poročanju Reutersa predvideva novo kategorijo, v katero bodo sodili avtomobili z bencinskim motorjem, ki bodo delovali na sintetična goriva. Pogoj za uveljavitev zakona pa je tudi tehnologija, ki bo preprečevala uporabo drugih goriv, denimo 95-oktanskega bencina, ki ne omogoča ogljične nevtralnosti.

Dejstva o sintetičnih gorivih

Gre za ogljikov dioksid, ki ga med predelavo in ob uporabi (precejšnje) količine obnovljive električne energije združijo z vodikom, pridobljenim iz vode, zaradi česar nastane snov, ekvivalentna bencinu. Tako pri zgorevanju nastaja ogljikov dioksid, a ker je za izdelavo treba ogljikov dioksid vzeti iz ozračja, količina plina v okolju pravzaprav ostaja enaka, gorivo pa je podnebno nevtralno. Gre za proces, ki so ga v Nemčiji, sicer v nekoliko drugačni obliki, prvič izpeljali že pred stotimi leti. Danes takšna goriva že uporabljajo v formuli ena, v prihodnje pa bi pomenila rešitev za ohranitev športnih vozil, med drugim tudi omenjenih dveh znamk.

Podporniki sintetičnih goriv pravijo, da tovrstna e-goriva ponujajo pravo pot do zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida zdajšnjega voznega parka osebnih vozil, ne da bi vsako vozilo zamenjali z električnim. Hkrati poudarjajo, da Evropa v prihodnosti ne bo imela zadostnih količin energije iz obnovljivih virov za proizvodnjo sintetičnih goriv in bi jih morala uvažati iz drugih regij. Zakonodajalci dodajajo, da so sintetična goriva primerna predvsem v panogah, ki jih je težko razogljičiti, denimo v ladijskem in letalskem prometu.

Kaj o njih meni glavni poročevalec evropskega parlamenta

"Sintetična goriva so narejena s pomočjo elektrike. Številni zato že opozarjajo na to, da je elektrika predraga, veliko pa je je na drugi strani treba zagotoviti za delovanje električnih avtomobilov, zaradi česar ni prav smiselno, da jo uporabljamo tudi za proizvodnjo sintetičnih goriv. Za proizvodnjo ene enote sintetičnega goriva potrebujemo pet enot električne energije. Ob tem tudi nima smisla, da bi elektriko proizvajali s pomočjo plina ali premoga. Hkrati ni težko izdelati električnih avtomobilov in jih priključiti na omrežje. Sintetična goriva je zato smiselno uporabljati v letalih, ki ne morejo s seboj prevažati dovolj velikih baterij," je v našem intervjuju komentiral glavni poročevalec evropskega parlamenta Jan Huitema.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Gre Nemčija spet na bolniško?
Finance
Hans-Werner Sinn Gre Nemčija spet na bolniško? 17

Zdi se, da je Nemčija spet zbolela – tokrat zaradi nerealne ambicioznosti energetske politike. In okrevanje bo boleče.

FINANCE
Avto
Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični
Avto
AvtoAndraž Zupančič Električni avtomobili nosijo večje breme podražitev surovin kot klasični 13

Čedalje večje razlike v proizvodnih stroških med električnimi in avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem dodatno upočasnjujejo prehod na elektromobilnost. Trenutno je proizvodnja električnega vozila dražja kot klasičnega.

AGROBIZ
Kdo bo lahko točil kurilno olje v traktor, tovornjak ...
Agrobiznis
Tanja Smrekar Kdo bo lahko točil kurilno olje v traktor, tovornjak ... 4

Odgovarjamo na nekaj vprašanj o tem, pod kakšnimi pogoji bodo lahko kmeti, gozdarji in čebelarji točili kurilno olje v svoja prevozna sredstva in stroje

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Transport in logistika
Prihaja zakon za pospešen prehod na alternativna goriva. Kako bomo financirali novo infrastrukturo?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Prihaja zakon za pospešen prehod na alternativna goriva. Kako bomo financirali novo infrastrukturo? 13

V predlogu zakona o infrastrukturi za alternativna goriva je predvideno, da bomo vsako leto ob registraciji plačali prispevek za gradnjo polnilne infrastrukture in za pospešen prehod na alternativna goriva

FINANCE
Okolje & energija
Bloomberg: Slovenija je za EU pripravila predlog za brzdanje cen plina
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Bloomberg: Slovenija je za EU pripravila predlog za brzdanje cen plina

V nekaterih državah članicah zahtevajo uvedbo cenovne kapice na zemeljski plin. V eni od držav pa so že pripravili predlog rešitve. Ta država je Slovenija, poroča Bloomberg.

FINANCE
Transport in logistika
(reportaža) Kje Petrol kupuje gorivo, kako oskrbuje črpalke, zakaj prodaja hitro raste
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (reportaža) Kje Petrol kupuje gorivo, kako oskrbuje črpalke, zakaj prodaja hitro raste 1

Pred začetkom evropskega embarga na rusko nafto smo pogledali v ozadje Petrolove oskrbovalne verige: kakšna je pot goriva do črpalk, kakšne spremembe logistike napovedujejo za boljše prilagajanje skokom prodaje.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti