Evropska komisija (EK) se je, po poročanju Reutersa, odzvala na predloge ministrov Nemčije, Italije in Češke, ki so minuli teden v Bruslju nasprotovali zakonu o odpravi klasičnih motorjev po letu 2035 in predlagali, da EU dovoli bencinske motorje na sintetična oziroma e-goriva z nevtralnim ogljičnim odtisom.
Komisija je pripravila predlog, ki dovoljuje prodajo avtomobilov z bencinskim motorjem tudi po letu 2035, a le, če bodo te poganjala sintetična goriva. Predlog po poročanju Reutersa predvideva novo kategorijo, v katero bodo sodili avtomobili z bencinskim motorjem, ki bodo delovali na sintetična goriva. Pogoj za uveljavitev zakona pa je tudi tehnologija, ki bo preprečevala uporabo drugih goriv, denimo 95-oktanskega bencina, ki ne omogoča ogljične nevtralnosti.
Dejstva o sintetičnih gorivih
Gre za ogljikov dioksid, ki ga med predelavo in ob uporabi (precejšnje) količine obnovljive električne energije združijo z vodikom, pridobljenim iz vode, zaradi česar nastane snov, ekvivalentna bencinu. Tako pri zgorevanju nastaja ogljikov dioksid, a ker je za izdelavo treba ogljikov dioksid vzeti iz ozračja, količina plina v okolju pravzaprav ostaja enaka, gorivo pa je podnebno nevtralno. Gre za proces, ki so ga v Nemčiji, sicer v nekoliko drugačni obliki, prvič izpeljali že pred stotimi leti. Danes takšna goriva že uporabljajo v formuli ena, v prihodnje pa bi pomenila rešitev za ohranitev športnih vozil, med drugim tudi omenjenih dveh znamk.
Podporniki sintetičnih goriv pravijo, da tovrstna e-goriva ponujajo pravo pot do zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida zdajšnjega voznega parka osebnih vozil, ne da bi vsako vozilo zamenjali z električnim. Hkrati poudarjajo, da Evropa v prihodnosti ne bo imela zadostnih količin energije iz obnovljivih virov za proizvodnjo sintetičnih goriv in bi jih morala uvažati iz drugih regij. Zakonodajalci dodajajo, da so sintetična goriva primerna predvsem v panogah, ki jih je težko razogljičiti, denimo v ladijskem in letalskem prometu.
Kaj o njih meni glavni poročevalec evropskega parlamenta
"Sintetična goriva so narejena s pomočjo elektrike. Številni zato že opozarjajo na to, da je elektrika predraga, veliko pa je je na drugi strani treba zagotoviti za delovanje električnih avtomobilov, zaradi česar ni prav smiselno, da jo uporabljamo tudi za proizvodnjo sintetičnih goriv. Za proizvodnjo ene enote sintetičnega goriva potrebujemo pet enot električne energije. Ob tem tudi nima smisla, da bi elektriko proizvajali s pomočjo plina ali premoga. Hkrati ni težko izdelati električnih avtomobilov in jih priključiti na omrežje. Sintetična goriva je zato smiselno uporabljati v letalih, ki ne morejo s seboj prevažati dovolj velikih baterij," je v našem intervjuju komentiral glavni poročevalec evropskega parlamenta Jan Huitema.